vastgoed marketing
marketing
digital
vastgoed
tips
Jan 28, 2021
3 min.

Top 5 van marketingtips voor uw klantenportefeuille

Caroline Thibaut de M.
SEO Specialist
Ondanks de vooruitgang op het vlak van technologie en communicatie wordt marketing nog steeds te weinig of helemaal niet benut. Het is ook belangrijk om voorrang te geven aan digitale marketingtools (website, social media, online reclame …) boven klassieke marketing (radio, koud bellen of geschreven pers).
💡 Met digitale marketing berekent u heel nauwkeurig uw ROI, volgt en analyseert u alle gedragingen van uw klanten en hoeft u minder te investeren dan bij klassieke media.
Om een voorsprong te nemen op de concurrentie, is het belangrijk dat u beschikt over een geactualiseerde en onfeilbare marketingstrategie voor vastgoedbeheer. In deze blog stellen we de top 5 van marketingtips voor waarmee u nieuwe markten kunt veroveren en uw inkomsten in 2021 een impuls kunt geven. 🙌


1) 👀 Werk aan uw SEO en uw positionering op Google

Wat is SEO? Search Engine Optimization is een Engelse term en betekent: zoekmachine-optimalisatie. Met andere woorden, uw aanwezigheid op het web optimaliseren. En deze optimalisatie verloopt via uw website en via een Google My Business-pagina.

👉 Uw website

  • Ga met uw web developer na of alle technische aspecten zoals de download- en reactiesnelheid, de kwaliteit van de backlinks en de meta-descriptions compleet en optimaal zijn. Die spelen een belangrijke rol bij de ranking van uw website op de zoekmachines.
  • Gebruik trefwoorden die de lokale referentiëring bevorderen. Eigenaars gaan voornamelijk op zoek naar beheerkantoren in hun buurt of in de buurt van hun eigendommen. Wist u dat 97% van de online zoekdiensten lokale bedrijven zijn?
  • Voorzie een blog op uw website. U kunt er enerzijds uw knowhow en expertise als rentmeester mee delen. Anderzijds komt die uw referentiëring ten goede. Kortom, u verhoogt uw kansen om eruit te springen bij het zoeken via de zoekmachines.

👉 Uw Google My Business-pagina

Google My Business is het Google-platform waarmee handelaars (al dan niet fysiek) hun online aanwezigheid gemakkelijk en gratis kunnen beheren zodat ze gereferentieerd en gevonden kunnen worden. Ze bevat de informatie waar internetters gewoonlijk naar op zoek zijn (adres, openingsuren, foto, route, mening van consumenten …).
Google My Business is de partner bij uitstek voor wie nog duidelijker zichtbaar wil zijn. Dit platform is dubbel zo handig als u een fysieke zaak hebt en kan een uitstekend alternatief zijn voor betalende campagnes.
“Niet zo lang geleden werkte ik aan de Google My Business-fiche van een tandartsenpraktijk in Brussel, en de impact was enorm. Niet alleen het aantal bezoekers op de website, ook het aantal telefoontjes en de vraag naar een routebeschrijving stegen fors. “Serge Marchal, zaakvoerder van Adsem, gespecialiseerd in natuurlijke referentiëring.


2) 💌 Loyaliteit opbouwen met nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven zijn schering en inslag bij webmarketing en zijn een perfecte manier om mensen naar uw website te sturen, prospects warm te maken of klanten te binden.
Houd er wel rekening mee dat ze kwaliteitsvolle inhoud moeten leveren en interessant moeten zijn voor uw publiek. Besteed voldoende aandacht aan het onderwerp als u wilt dat meer mensen de nieuwsbrief openen. Dit zal alle aandacht trekken en bepalen of de mail wordt gelezen.
Onthoud dat uw e-mail in een oogopslag goed leesbaar moet zijn, een welbepaalde structuur en verschillende themablokken bijvoorbeeld moet bevatten. De informatie moet goed opgebouwd zijn en de CTA’s (call to action) moeten gemakkelijk te zien zijn en duidelijk om een klik vragen.


3) 💡Blijf aanwezig met remarketing

Een van de grootste voordelen van digitale marketing? U kunt er alles mee opsporen. Hoe stuurt u reclame naar een internetter die uw website al eens heeft bezocht?
Remarketing of retargeting van reclame is een online marketingtechniek waarmee u de bezoekers van een website of webpagina kunt targeten met een reclamecampagne.
Al wat u hoeft te doen, is uw website uitrusten met tools als Google Analytics of Google Tag Manager. Voor een niet-ingewijde kan dit allemaal wat ingewikkeld lijken. Voor hulp kunt u zich dan ook altijd wenden tot het ‘agence digitale solidaire’. Deze vzw biedt gratis opleidingen van 1 u over een onderwerp naar keuze.

4) 👥 Animeer uw sociale media

Social media zijn een efficiënte oplossing om reclame te maken, wat ook uw marketingdoelstelling is, van naamsbekendheid tot conversie. Maar niet alleen om reclame te maken. Een goed beheer van uw social media kan een rechtstreekse invloed hebben op uw imago. U kunt uw aanwezigheid en online community versterken, wat op zijn beurt ervoor zorgt dat u klanten aantrekt en bindt.
We geven enkele tips voor een goed beheer van uw social media:
  • Neem altijd de tijd om te reageren op opmerkingen, zowel positieve als negatieve
  • Samenhang: geef steeds samenhangende informatie in hetzelfde formaat op al uw social media, zo vermijdt u verwarring bij uw gebruikers en verbetert u uw referentiëring
  • Gebruik foto’s en filmpjes om uw posts te boosten.
  • Plan uw publicaties van de maand. Uw publicaties zullen meer impact hebben als ze verschijnen op dagen dat uw community actief is.
  • Maak gebruik van analysetools om het succes van uw publicaties en campagnes te bepalen
  • Organiseer online wedstrijden

5) ✍️ Deel uw aanbevelingen

Aanbevelingsmarketing (of referral) berust op het principe dat u van uw klanten een ambassadeur van uw brand maakt. Deze techniek werkt een beetje zoals mond tot mond en is vaak een van de meest efficiënte en betaalbare. Aanbevelingen van echte klanten zijn goed voor de geloofwaardigheid en authenticiteit.
De klanttevredenheid moet gemeten worden zolang iemand klant bij u is, dus ook na de ondertekening van het contract. U kunt deze tevredenheid rechtstreeks beïnvloeden dankzij een efficiënte klantendienst, een goede beschikbaarheid, nieuwsbrieven of kleine attenties zoals een wenskaart.
Ook werknemers kunnen een positief imago bewerkstelligen door te getuigen over de goede werksfeer en het vertrouwen dat ze hebben in het kantoor waar ze tewerkgesteld zijn
De meningen van klanten kunnen gemakkelijk worden gedeeld op uw website (blog), social media en in verschillende formaten zoals artikels, casestudy’s, filmpjes enz.



Blijf op de hoogte

    © Copyright 2021 Smovin. All rights reserved.